annemijnopreis.reismee.nl

Mooi

Hallo daar ' bewoonde" wereld!


De introductieweek zit er alweer op! En wat was het een goede week. Ik heb maar heel even de tijd, maar zal toch even iets korts achterlaten, als dat lut\kt met dit toetsenbord op pootjes.


Wel, een goede week dus! Het is heel erg gezellig met de twee andere deelnemers; anne uit duitsland en michael uit australie. We lachen veel en ook met de kinderen van rajesh is het heel leuk. Ik heb zelfs wat akkoorden op een ukelele geleerd haha, heel leuk om te doen, misschien ga ik het thuis ook wel proberen te leren.


We hebben zoveel gedaan deze week. Bijvoorbeeld het reizen met de ' bus' . Dit is meer een bestelbusje voor 6 personen. Maar, 20+ mensen: DAT PAS OOK! Gewoon persen en je inbeelden dat je twister aan het spelen bent. En dit onder het genot van muziek uit 2004 en een bollywoodversie van Justin Biebers ' baby' . Bushaltes bestaan hier niet echt. Er hangt, vaak een jonge jongen, uit het raam die schreeuwt wat de eindbestemming is en als je geluk hebt stopt het busje en wordt je in de menselijke spaghetti massa de bus in getrokken. Het is wel een stukje realiteit dat er jongens zijn die dagenlang dit gevaarlijke werk doen en niet naar school gaan


De mensen zijn verschrikkelijk lief hier. De meeste mensen staan klaar om je te helpen en ze vragen je of je met hen op de foto wilt. Vanmiddag gaan we de kleren ophalen die we hebben laten maken, ben zo benieuwd! Het aanmeten van de kleren was al zo grappig. Het meetlint moest ten volle worden gebruikt en ze lagen dubbel om het feit dat mijn benen zo lang zijn in vergelijking tot die van hen!


We zijn deze week naar de Bouddhanath stuppha geweest, hebben een scavenger hunt gedaan op de markten en we hebben de straten van Thamel verkend. Ik voel me zo gelukkig in de familie; iedereen is zo lief en bijvoorbeeld aama, de moeder, vind het leuk om te praten en te leren over nederland. Ook heb ik samen met Bivor, het zoontje, mandala's gekleurd en dat werkte blijkbaar bindend, want gisteren kroop hij tegen me aan terwijl we op het dakterras naar de zonsondergang keken.


ook hebben we deze week Westers gekookt voor de familie, wat heel grappig was en ze vonden de spaghetti heerlijk! Gisteren ook gehiked wat fantastisch was. Wie had er eeen half jaar geleden gedacht dat ik een berg zou kunnen beklimmen zonder te slapen haha.


Deze week zeker geleerd dat we thuis zoveel digen vanzelfsprekend vinden; water ,stroom, gevarieerd eten, het ophalen van vuilnis. Men is hier zo creatief en dankbaar!


Morgen naar het weeshuis. Ik ben benieuwd!

Liefsss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!